logo
  • Kjøpe
  • Selge
  • Kontorer
  • Om Partners
  • Kontakt oss
Kjøpe
  • Eiendommer
  • Fritidsboliger
  • Nybygg
  • Næring
  • Boligvarsling
Selge
  • Verdivurdering
  • Pristilbud
  • Salgsprosessen
  • Nybygg / utbygger
Kontorer
  • Finn megler
  • Alle kontorer
Om Partners
  • Om oss
  • Administrasjonen
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Personvern
© 2025 All rights reserved.
Kart
Åpne i Google Maps

SOLGT

Stokkaveien 61A

Fasiliteter
Balkong/terrasse
Kabel-TV
Offentlig vann/kloakk
Utsikt
Vaktmester-/vektertjeneste
Sentralt
Bredbånd
Moderne
Nøkkelinfo
Prisantydning
-
Omkostninger
-
Totalpris inkl. omkostninger
-
Totalpris ekskl. omkostninger
-
Felleskostnader
-
Andel fellesgjeld
-
Eiendomstype
Leilighet
Eierform
Andel
Byggeår
1949
Soverom
2
Bad
1
Antall rom
3
Bruksareal
83m2
Internt bruksareal
72m2
Eksternt bruksareal
11m2
Terrasse-/balkongareal
3m2
Tomtetype
Eiet
Tomteareal
3075m2
Etasje
3
Energimerke
F
Oppvarmingskarakter
Grønn
FINN-kode
391363852
Presentert av
Therese Nygård
Eiendomsmegler MNEF
+4790876532
therese.nygaard@partners.no
Verdi
Presentert av
Therese Nygård
Eiendomsmegler MNEF
+4790876532
therese.nygaard@partners.no

Bestill komplett salgsoppgave

La oss ta jobben for deg

Går du med planer om å selge - ta kontakt med en av våre meglere for en uforpliktende prat.

Bestill verdivurdering
Nabolagsprofil
18%
Er gift
21%
Er barnefamilier
56%
Har høyskoleutdanning
38%
Har inntekt over 300.000
74%
Eier sin egen bolig
6%
Eier hytte
45%
Har bolig mellom 60-120 kvm
91%
Av boligene er eldre enn 20 år
54%
Bor i terrassehus, bygård eller blokk
91%
Av eiendommene har pris over kr. 2,5 mill
Les mer om nabolaget
Informasjon
Om boligen
Arealer

Totalt bruksareal: 83,0 m²

  • BRA-i: 72,0 m²
  • BRA-e: 11,0 m²

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 3,0 m²


BRA-i: Internt bruksareal. BRA-e: Eksternt bruksareal. Dersom dette arealet befinner seg i sameie, borettslag, aksjesalg e.l. vil normalt sett disse arealene ikke være eid av boligen, de er kun disponert på salgstidspunktet. Arealet kan f. eks. omrokeres av styret i ettertid. BRA-b: Innglasset balkong. GUA: Gulvareal. ALH: Areal med lav himlingshøyde.


Kommentar fra takstmann på areal:

Leiligheten inneholder 72m2 P-ROM og 0m2 S-ROM.


På bakgrunn av at det ikke er fremlagt byggetegninger, er bruken av arealene i boligen ikke kontrollert opp mot de sist godkjente tegningene. Arealer kan være i strid med byggeforskriftene og mangle nødvendig godkjenning i kommunen, uten at dette har hatt betydning for klassifisering og vurdering av måleverdighet på befaringstidspunktet. Se mer utfyllende informasjon i rapportens premisser om areal.


Loftsboden (4.etg) har et totalt gulvareal (GUA) på 9m2, men grunnet skråtak/lav takhøyde er kun 4m2 av arealet måleverdig som bruksareal. De delene av arealene som har lav himlingshøyde (ALH) utgjør 5m2.


Se vedlagte tilstandsrapport for nærmere beskrivelse av arealene. Arealene er oppmålt av bygningssakkyndig og ikke kontrollert/oppmålt av eiendomsmegler. Arealene er oppgitt iht NS 3940 Areal- og volumberegninger av bygninger.

Beskrivelse

Leiligheten har en god plassering på hjørnet som gir ekstra mye naturlig lys inn. Den har mange kvaliteter man ønsker en leilighet skal inneholde, samtidig med gåavstand til alle fasiliteter Stavanger sentrum kan tilby.


Boligene i Misjonsmarka har en historisk og spennende arkitektur. Her er nærområdet som en park, med grøntarealer rundt blokkene.


Kort og godt:

-Delikat og oppusset leilighet

-71 % antall Tg1 gitt i tilstandsrapporten

-Nytt kjøkken i  2023

-Alle vegger er helsparklet og malt i 2022

-Nye gulv- og karmlister fra 2022/23

-Oppgradert el-anlegg høsten 2023

-Bad pusset opp i 2010, toalettrom i 2014

-Egen bod på loft på 4 m2 + bod i kjeller på 7 m2

-Vindusvask, gang/trappevask, utvendig vedlikehold, oppvarming (sentralfyring, kommunale avgifter, utvendig forsikring m.m. inngår i fellesutgifter

-Muligheter for å leie garasjeplass (venteliste)

Beliggenhet

Leiligheten har en attraktiv plassering på Kampen, like utenfor bykjernen i Stavanger. Her får man gleden av å bo sentrumsnært, men allikevel ha muligheten til å benytte seg av flotte uteområder. Det er fine grøntareal både ved Mosvannet og Stokkavannet.


Like ved leiligheten ligger Romsøegården. Her er det matbutikk, blomsterbutikk, søndagsåpent bakeri og pizzeria. Det er også flere matbutikker i området, blant annet Helgø Meny, som også holder søndagsåpent.


Fra leiligheten er det kun en liten spasertur inn til sentrum, og alt det har å by på av uteliv, kino, shopping, teater og et stort mangfold av hyggelige serveringssteder. Konserthuset og Gamle Stavanger er også i nærheten.


Svært god bussforbindelser fra hovedveien med hyppige avganger til både sentrum, samt mot Tasta og videre nordover.

Innhold

3.etasje: gang, bad, wc, 2 soverom, kjøkken og stue med utgang til balkong.

4.etasje: Bod på 4 kvm (gulvareal på 9 kvm)

Kjeller: bod på 7 kvm.

Adkomst

Se vedlagt nabolagsprofil for kart og oversikt over adkomst. Det vil bli skiltet med &Partners-skilt ved fellesvisning.

Parkering

Borettslaget har 10 oppstillingsplasserer for parkering og 4 garasjer i blokken.

Styret organiserer parkeringen etter liste (ansiennitet, uvisst hvor lang ventetid). Styret kontaktes for ytterligere informasjon.


Selger har leid garasje og har betalt 550 per md. for denne.

Selgers egenerklæringsskjema

Selger har kommentert på følgende spørsmål i egenerklæringsskjema som er en del av salgsoppgaven:


2. Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom?

*Badet ble totalrenovert i 2010 med varmekabler og flislagt. Mekanisk avtrekk. (Rør Service AS). Toalettrom oppgradert med nye fliser, vegghengt toalett og ny vask i desember 2014. Fuktvarsler/vannstopper installert (Sandanger VVS)


2.1 Ble tettesjikt/membran/sluk oppgradert/fornyet?

*Rørservice AS i 2010 i forbindelse med totalrenovering spesifisert i punkt 2


4. Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?

*Flyttet vask og forlenget da vannrør på kjøkken i den forbindelse


9. Kjenner du til om det er/har vært insekter/skadedyr i boligen som f.eks. rotter, mus, skjeggkre, maur eller lignende?

*Mulig observert skjeggkre i desember 2022, ikke bekreftet og ikke observert liknende siden. I samme tid ble det lagt ut gift som varer i 4 år i hele borettslaget. Arbeid utført av Nokas Skadedyrkontroll. Vepsebol i ventilasjon under vindu på hovedsoverom september 2023, tiltak utført av Anticimex. Ikke Observert i ettertid.


11. Kjenner du til om det har vært utført arbeider på terrasse/garasje/tak/fasade?

*Borettslaget sto for vedlikehold av balkong, samt utvendig fasade (mur/malig) rundt 2014, og igjen i 2022 i forbindelse med en forsikringssak. Vinduer og balkongdør skiftet i 2012. Nye vinduer på hovedsoverom i 2022.


12. Kjenner du til om det er/har vært utført arbeider på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)? Hvis nei, gå til punkt 13.

*Alle stikk, brytere og kabler i el-anlegg i hele leilighet utenom bad ble skiftet i forbindelse med renovering av kjøkken høsten 2023. Sikringsskap skiftet og oppgradert i samme anledning.


12.1Foreligger det samsvarserklæring for hele eller deler av det elektriske anlegget (i henhold til forskrift om lavspenningsanlegg)?

*Samsvarserklæring på arbeid utført i forbindelse med arbeid utført høsten 2023.


14. Har du ladeanlegg/ladeboks for el-bil i dag?

*Det er installert el-bil ladere på noen av eiendommens p-plasser.


16.1 Har kommunen gitt dispensasjon til at den nedgravde oljetanken kan bli liggende, f. eks. ved at den nedgravde oljetanken tømmes, saneres eller fylles igjen med masser?

*Avventer bekreftelse fra borettslag


22. Kjenner du til om det er foretatt radonmåling?

*Usikker på når det ble målt, sjekker opp med styret når.


26. Kjenner du til vedtak/forslag til vedtak om forhold vedrørende eiendommen som kan medføre økte felleskostnader/økt felles gjeld?

*Taket må utbedres innen 2031. Borettlsaget øker felleskostnadene fra 1.januar 2025 med kr 380 per mnd som et felles sparetiltak for å dekke denne utgiften.


28. Kjenner du til om det er/har vært skjeggkre i sameiet/laget/selskapet (i fellesareal eller i andre boliger)?

*Skjeggkre observert tidligere. Tiltak utført av NOKAS skadedyrkontroll desember 2022. Ikke observert siden


TILLEGGSKOMMENTAR Kjøkken totalrenovert høsten 2023. Bad totalrenovert i 2010 og toalettrom totalrenovert i desember 2014. Alle vegger i leiligheten helsparklet og malt 2022. Nye gulv- og karmlister fra 2022/23. Nytt forsterket el-anlegg høsten 2023. Det følger med låsbar bod i kjeller hvor det ble installert nye dører i 2024, en låsbar bod på loft samt en avgrenset åpen del på loftet som lagringsplass. Felles låsbar sykkelbod i kjeller. Så fremt det er ledig p-plass disponerer kan eier disponere en fast plass på eiendommen. Borettslaget disponerer også 3 garasjer som det er mulig å leie. Vindusvask, gang/trappevask og utvendig vedlikehold, samt oppvarming (sentralfyring) inngår i månedlig husleie.



Se hele egenerklæringen fra selger som vedlegg i salgsoppgave.

Tilstandsgrader (TG2/TG3) fra tilstandsrapport

OPPSUMMERING TILSTANDSRAPPORT


Tilstandsgrad (TG) tilsier hvilken tilstand objektet har i forhold til et definert referansenivå. For nærmere forklaring av tilstandsgrader se i tilstandsrapporten.


Her kommer en oppsummering av TG i tilstandsrapporten:


TG 0: 0 %


TG 1: 71 %


TG 2: 23 %


TG 3: 0 %


TG IU:


FOppsummering av avvik med tilstandsgrad 2 (TG2) og tilstandsgrad 3 (TG3) fra vedlagt tilstandsrapport:

Følgende bygningsdeler har fått TG2 (vesentlig avvik) i tilstandsrapporten:
Våtrom:
- Vannrør: Trykkslag registrert i vannrør. Kan forkorte vannrørenes levetid. TG2 er satt for å belyse risiko.

Kjøkken:
- Vannrør: Trykkslag registrert i vannrør. Kan forkorte vannrørenes levetid. TG2 er satt for å belyse risiko.

Toalettrom (Ikke våtrom) - WC:
- Vannrør: Trykkslag registrert i vannrør. Kan forkorte vannrørenes levetid.

Øvrige rom:
- Overflater gulv: Det er stedvis knirk i gulvflater. Eksakt årsak er ukjent. Tiltak kan iverksettes ved behov.

Etasjeskiller - 3.etg:
- Skjevhetsmåling: Det er noe skjevheter i leiligheten, der det største avviket er målt (ved stikkprøver) i stue til 25mm. Målingene er foretatt i en eldre bygning og bør ses i den sammenheng. Skjevheter er mer påregnelige i eldre bygninger enn i nye. Årsaken til skjevhetene er ikke vurdert.

Tekniske anlegg, VVS anlegg (Sjekkpunkter utover det som er inkludert i andre rom):
- Vannrør (Sjekkpunkter utover det som er inkludert i andre rom): Det er observert korrosjon på kobber rør som går inn til varmtvannsbereder. Vannrør i boligen er også vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er passert. På bakgrunn av alderen er det grunn til å varsle om risiko for skjulte avvik, svekket funksjon, usikker restlevetid eller lignende forhold som utvikles over tid.
- Hovedstoppekran: Leilighetens stoppekran er ikke tilgjengelig (kasset inne på WC). Tilkomst bør etableres. Det er ikke observert lekkasjer, men lekkasjer kan ikke utelukkes. TG2 er valgt for å belyse skaderisiko/behov for tiltak. Informasjon: Hovedstoppekran for denne delen av blokka er plassert i u.etg ved beboeres boder.
- Avløpsrør. (Sjekkpunkter utover det som er inkludert i andre rom): Skjulte avløpsrør er av ukjent type, alder og tilstand. Bygningsdelen er ikke tilgjengelig for undersøkelser. Restlevetiden er ukjent.
- Varmtvannsbereder (Sjekkpunkter utover det som er inkludert i andre rom): På bakgrunn av berederens alder er det grunn til å varsle om usikker restlevetid eller andre forhold som utvikles over tid. Det kan ikke utelukkes behov for reparasjon/utskiftning. Jevnlig ettersyn anbefales slik at eventuelle tiltak kan iverksettes ved behov.

Elektrisk anlegg:
- Forenklet vurdering av det elektriske anlegget: Varmtvannsbereder har ikke fast tilkobling, men er koblet med stikkontakt (konsekvens er fare for varmgang). Med bakgrunn i ovennevnte avvik bør det gjennomføres en utvidet el-kontroll av en kvalifisert elektrofaglig person.

Balkonger, terrasser, veranda etc:
- Utkragede eller understøttede konstruksjoner (balkonger, verandaer): Rekkverkshøyden er under 1,0 meter. Avvik fra dagens byggteknisk forskrift. Tiltak anbefales.

Følgende bygningsdeler har fått TG3 (store eller alvorlige avvik) i tilstandsrapporten:
Det ble ikke funnet noen punkter med dennetilstandsgraden i rapporten.

-


Følgende forhold har fått tilstandsgrad IU:

-På grunn av våtrommets utforming og bruk er det ikke praktisk mulig å gjennomføre

hulltaking og fuktmåling i de mest fuktutsatte delene av våtsonen, som

erfaringsmessig er områdene der skader forekommer. Hulltaking og fuktmåling i

lukkede konstruksjoner er derfor ikke utført. Det ble derimot gjennomført et

overflatesøk med fuktindikator, uten at det ble påvist indikasjoner som tyder på

fuktskader.

-Anlegget er felles for bygningen. Bygningsdelen er ikke undersøkt.


Se vedlagt tilstandsrapport for ytterligere opplysninger.

Byggemåte

-Felles trappeoppgang med callinganlegg.

-Grunnmur og bærende konstruksjoner i hovedsak av betong.

-Fundamentert på ukjent byggegrunn.

-Yttervegger av betongkonstruksjoner.

-Utvendige fasader av murpuss.

-Etasjeskillere av betong.

Byggemåte er opplyst av bygningssakkyndig ihht. vedlagt tilstandsrapport.

Tomt

Denne tomten er felleseiet.

3075,00 kvm.


Ferdigattest/brukstillatelse

Det foreligger ferdigattest for eiendommen datert 19.11.1949.

Adgang til utleie

Kortidsutleie av hele boligen uten styrets samtykke er tillatt i inntil 30 døgn pr. år jfr. Borettslagsloven 5-4.

Det gjøres oppmerksom på at det er begrenset adgang til å leie ut leiligheter i borettslag, jf. lov om borettslag §§5-5 og 5-6. Eiendommen kan i sin helhet leies ut iht. bestemmelser i vedtektene. Iht. borettslagsloven kap. 5 kan man etter godkjenning fra styret leie ut hele bostaden i inntil 3 år dersom eier selv har bodd i leiligheten minst ett av de siste to år. Styret kan kun nekte å godkjenne utleieforholdet dersom det foreligger saklig grunn til å nekte eller dersom leietaker selv ikke ville blitt godkjent som andelseier/kjøper.

Oppvarming / energiforbruk

Boligen er oppvarmet med varmekabler på bad og radiator i stue. Ellers elektrisk.


Energikarakter: F - Grønn

Økonomi
Beregnet totalpris

Prisantydning kr 3 890 000,-

Andel fellesgjeld kr 273 811,-


I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:

500,00,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL)

500,00,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte)

9 950,00,- (Boligkjøperpakke - andel/aksje/eierseksjon (Valgfri))

8 213,00,- (Forkjøpsrettsgebyr kjøper)

_______________________________________________________

Totalpris inkl. omkostninger og fellesgjeld kr 4 182 974,-


Det ovenstående forutsetter at eiendommen selges til prisantydning og at det kun tinglyses ett pantedokument. Av denne summen utgjør kr. 273 811,- andel fellesgjeld som vil følge andelen, men som ikke skal innbetales med oppgjøret. Det tas forbehold om endringer i offentlige gebyr.

Felleskostnader

Kr. 6 333,- pr. mnd.


Fellesutgifter fordeles på følgende poster:

bl.a. vedlikehold, betjening av andelens fellesgjeld, forsikring av bygningen,eventuelle tjenester for felles tomt, styrehonorar, forretningsførerhonorar, revisjonshonorar og kommunale avgifter.


Oppvarming ved radiatorer er med i felleskostnader samt leie av garasjeplass.


Tv og internett betales utenom fellesutgiftene.


Fellesutgifter fastsettes av styret, normalt for ett år i gangen. Ved behov kan styret øke fellesutgiftene. Opplysninger om fellesutgifter er gitt av forretningsfører ved utarbeidelse av denne salgsoppgaven, fellesutgiftene kan derfor være endret uten at eiendomsmegler har fått melding om dette.

Kommunale avgifter

Kommunale avgifter er inkludert i andel fellesutgifter.

Andre løpende kostnader (vei, vann, feiing m.m.)

Andel fellesgjeld

Andel fellesgjeld er kr. 273 811,- pr. 05.12.2024.


Selskapets totale gjeld er kr.

5 034 142,- pr.

05.12.2024.

Lånevilkår fellesgjeld

Spesifikasjon av lån:

Lånenummer: 13557184 2,

Husbanken Annuitetslån, 2 terminer per år.

Rentesats per 05.12.2024: 4.70% pa.

Antall terminer til innfrielse: 27 Saldo per 05.12.2024: 1 495 113

Andel av saldo: 81 321 Første termin: 01.12.2013Første avdrag: 01.12.2018 ( siste termin 01.06.2038 )


Lånenummer: 12137184484,

DNB Bank ASA Annuitetslån, 4 terminer per år.

Rentesats per 05.12.2024: 5.65% pa.

Antall terminer til innfrielse: 96 Saldo per 05.12.2024: 3 539 029 Andel av saldo: 192 491 Første termin/første avdrag: 28.12.2018 ( siste termin 28.09.2048 )

Eiendomsskatt

Eiendomsskatt inngår i fellesutgiftene.

Sikringsordning fellesgjeld/in-ordning

Borettslaget er medlem av Klare Finans AS vedrørende sikring mot tap av felleskostnader. Varighet av avtalen/oppsigelsesvilkår: Begge parter kan si opp avtalen med minimum 6 måneders varsel. Etter borettslagslovens bestemmelser skal vedtak om oppsigelse av avtalen gjøres av borettslagets generalforsamling. Tilbyder kan til enhver tid si opp en avtale om sikring av felleskostnader dersom borettslaget ikke lenger oppfyller de krav som er stilt i avtalen

Formuesverdi

Primær formuesverdi kr. 858 048,00.

Sekundær formuesverdi kr. 3 432 193,00.

Gjeldende for ligningsåret 2023.

Offentlige forhold
Borettslaget

Borettslaget Stokkaveien 61, Orgnr: 932 303 310

Forretningsfører: BATE Boligbyggelag.

Forkjøpsrett og styregodkjennelse

Forkjøpsrett er forhåndsprøvd. Forkjøpsretten avklares dermed senest 5 virkedager etter at varsel om bud aksept til forretningsfører. Dersom eiendommen ikke blir solgt innen tre måneder etter at forkjøpsretten er prøvd må forkjøpsretten prøves på nytt, og nytt gebyr kan påløpe.

Forsikring

Eiendommen er forsikret i If Skadeforsikring med polisenr. SP0004766358.

Regnskap

Årsregnskapet for forrige periode (2023) viser:

Driftsinntekter kr. 1 183 974 ,-

Driftskostnader kr. 785 005,-

Årsresultat kr. 398 969,-

Disponible midler for boligselskapet utgjør kr. 416 569 ,- per 31.12.23.

Budsjett for 2024 viser et overskudd på kr. 374 722,-.


For nærmere detaljer vises det til spesifikasjoner i regnskap og noter.

Vedtekter og husordensregler

Bare fysiske personer (enkeltpersoner) kan være andelseiere i borettslaget. Ingen fysiske personer kan eie mer enn en andel.


- En andelseier har rett til å overdra sin andel, men erververen må godkjennes av borettslaget for at ervervet skal bli gyldig overfor borettslaget.  

- Bare personer som bor eller skal bo i boligen kan bli sameier i andel.

- Andelseieren kan ikke benytte boligen til annet enn boligformål uten styrets samtykke.

- Andelseieren kan ikke uten samtykke fra styret overlate bruken av boligen til andre.

- Utleie må godkjennes av styret og gis kun på gitte vilkår iht. vedtektene. 


Det vises for øvrig til bestemmelser i vedtekter og husordensregler som er vedlagt salgsoppgaven. 


Om du vurderer å legge inn bud, så sett deg inn i vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning.

Gjennomførte- og kommende vedlikeholdsarbeider

Lånefinansiert renovering av bunnledninger og rørstammer gjennomført i 2018.

Dugnad har vært gjennomført i mai og august, og i oktober ble det plantet ut krokusløk i hagen. I år ble det servert pizza under dugnaden. Takk for gode oppmøte og bidrag! Hekkene ble klippet i august. Smijernsgjerde i begge kjellerhalsene er malt. Spot-belysning av det ene løvtreet i hagen montert sept. 2023, fra Lampehuset Forus

Diverse vedlikeholdsarbeid utført; takrenner renset på garasje, vinduskarmer malt i garasjen og gardiner erstattet med vindusfolie, kjellervindu vasket utvendig, vindu i oppgangene vasket innvendig og hengsler smurt, alle 3 hagebordene er pusset og oljet. Kjøkkenhage; det er tilrettelagt for at beboere kan ha en privat plantekasse mellom balkongene for dyrking av grønnsaker, urter og blomster. Styret har arbeidet med følgende viktige saker i perioden:

Februar: Rens av takrenner med teleskopstang og kamera, av Tipp Topp Vinduspuss Mars: To beboere fikk innvilget søknad om å bygge trapp fra balkong ned til hagen. August: Riss i yttervegg i verkstedet ble tettet med "purgel" etter vanninntrenging, Stavanger Industribelegg As August: Nytt hagebord, fra Maxbo på Forus

August: Erstatningsoppgjør fra Gjensidige forsikring mottatt for følgeskader hos beboere etter vanninntrenging i vindu via sprekk i fasaden våren 2022. Flere fikk nye vindusforinger, 1 stk nytt vindu, flere nye utvendige vindusbrett i blikk. September: Montering av ny sirkulasjonspumpe til Elkjelen, Grundfos Magna 3-40-120F, for transport av varme i vår blokk, fra Teknisk Bureau As Side 16 av 17 Desember: Ny vifte montert på elkjel, jf servicerapport fra Teknisk Bureau As

Desember: El-kontroll av fellesanlegg utført av Teknisk Bureau As, jf rapport Desember: Oppsigelse av bredbåndsavtale med Telia, ny avtale med Lyse Altiboks og fibertilknytning med oppstart 01.07.2024 Desember: Nye dører til kjellerbod, oppstart oppgang A desember 2023, utført av snekker i Bate. Arbeidet fortsetter i oppgang B og C på nyåret 2024. HMS-arbeid:

November: Beboere påminnet om vedlikehold av pulverapparat og røykvarsler i epost. Desember: Etter at flere røykvarslere begynte å gi signal uten grunn ble tiltak gjennomført med støvsuging av alle røykvarslere i fellesområder, oppganger, loft og kjeller. Dette løste problemet.

Styrets planer fremover Det er ikke planlagt større prosjekt i år. Gjerdet rundt tørkegården ble besluttet delvis revet i januar 24 etter påført store skader fra stormene i vinter. Området deles mlm BLStokkaveien 61 og BLStokkaveien 63 Nye regler fra EU vil pålegge boligeiere strenge energieffektiviseringstiltak i tiden fremover. Misjonmarken er vernet og skal etter planen ikke bli særlig berørt av dette.

01.07.2024 : Fibertilknytning med Lyse Altiboks, tilkobling via Seehusensgate 40, graving starter i april. Gjennomføring til leilighetene i mai.

Dyrehold

Dyrehold er ikke tillatt.  

En beboer kan likevel holde dyr dersom gode grunner taler for det og dyreholdet ikke er til ulempe for de øvrige brukerne av eiendommen.

Regulering

Området er regulert til boligformål ihht Reguleringsplan.

Reguleringsbestemmelser, kommunens arealdelplan og reg.kart, situasjonskart, målebrev etc. kan fås ved henvendelse til megler.  Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.


Det opplyses også om planforslag som kan påvirke området.

-Plan 2683. Detaljregulering for sykkeltiltak langs fv. 414 Misjonsveien

-Plan 2858 Detaljregulering for Misjonsmarka nord for eiendommen. Formålet med planen er å legge til rette for boligformål med tilhørende anlegg. Det vurderes å tilrettelegge en mindre del av prosjektet til tjenesteyting/ bevertning/nærservice/kontor.

Vei, vann og avløp

Eiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann og avløp via private stikkledninger/anlegg.

Rettigheter og heftelser

Foruten om andel fellesgjeld, overdras andelen fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i sameiets eiendom som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr. Iht. burettslagslova § 5-20 har borettslaget legalpant for forfalte felleskostnader og andre krav. Pantet er begrenset til 2G per bruksenhet.


Dnr. 1333, tgl. 04.06.1952 - Fellesobl. for bor.innsk.

Beløp: 78 000
Panthaver: ANDELSEIERNE I BORETTSLAGET
Orgnr: 1 242 935


Dnr. 268030, tgl. 05.04.2013 - Pantedokument

Beløp: 2 076 000
Panthaver: HUSBANKEN
Orgnr: 942 114 184


Dnr. 537088, tgl. 13.03.2018 - Pantedokument

Beløp: 13 200 000
Panthaver: DNB BANK ASA
Orgnr: 984 851 006


For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.


Diverse
Løsøre og tilbehør

Kun Integrerte hvitevarer medfølger.

Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligens tilbehør og løsøre ikke medfølger handelen med mindre dette fremkommer av nærværende prospekt. Hvitevarer medfølger der dette er spesielt angitt i salgsoppgaven. Fastmontert og innebygget kjøkken- og baderomsinnredning følger boligen. Med mindre annet er spesifisert i salgsoppgaven gjelder NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.

Følgende medfølger ikke:

  1. Takpendler i stue og kjøkken, både over bord og kjøkkenbenk.
  2. Den store vegghyllen i stuen

Overtagelse

Overtagelse skjer etter nærmere avtale og avtales normalt senest i forbindelse med budaksept. Vennligst oppgi ønsket overtagelsesdato i bud.

Om salgsoppgaven

Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til bygningssakkyndig, eiendomsmegler og opplysninger innhentet fra kommunen, evt. forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, og til å lese gjennom fullstendig salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente. Salgsoppgaven er lest og godkjent av selger.

Boligselgerforsikring

Selger har i forbindelse med salget tegnet boligselgerforsikring gjennom Anticimex forsikring. Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven og interessenter må sette seg inn i dette dokumentet før bud inngis. Boligselgerforsikringen dekker selges ansvar etter avhendingsloven. Dersom kjøper oppdager forhold ved eiendommen som man mener utgjør en mangel, vil Claims handling AS behandle reklamasjonen på vegne av selger. Forsikringsvilkår kan fås ved henvendelse til megler.

Boligkjøperforsikring

Sammen med Tryg har vi skreddersydd boligkjøperpakke slik at du kan være trygg på at du har alle forsikringene du trenger. Enten du har kjøpt hus, leilighet eller hytte. Denne gunstige pakken fra Tryg inkluderer også juridisk hjelp hvis du oppdager feil og mangler ved boligen utover det som er opplyst om.

Boligkjøperpakken inneholder innboforsikring, renteforsikring for situasjoner der kjøper ikke får solgt nåværende bolig, samt en flytteforsikring for alle de tre boligtypene. For hus og hytte omfatter den i tillegg bygningsforsikring hvor kostnader for å reparere eller gjenoppbygge huset ditt er inkludert.

Les mer om forsikringen i produktark for Boligkjøperpakke som ligger vedlagt i salgsoppgaven. Boligkjøperpakken må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøte. Kjøper mottar ingen særskilt faktura for Boligkjøperpakken siden kostnaden det første året legges til oppgjøret for kjøpesummen for boligen. Forsikringen kan deretter forlenges årlig i opp til totalt fem år. Megler/meglerforetak mottar honorar for denne formidlingen.

Kjøpsvilkår
Budgivning

Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger.


Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system, til megler Therese Nygård per e-post therese.nygaard@partners.no eller sms: +47 90 87 65 32. Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.


For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 6-3. Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.


Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført. For seksjon/andel/akjse-bolig vil forretningsfører normalt kreve ekstra eierskiftegebyr dersom de har mottatt eierskiftemelding og det i ettertid skal legges til/endre kjøper. Eierskiftemelding sendes normalt fra megler til forretningsfører samme dag som budaskept.

Lov om hvitvasking

Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.


Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.


Salgsbetingelser

Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.


Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.


Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.


Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.


Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).


Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.


Eiendomsmegler sin standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at dersom det foreligger vesentlig mislighold, har selger rett til å heve etter 30 dager fra avtalt betalingstid. Kjøper aksepterer dette som bindende for seg.


Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.

Lov om burettslag (burettslagslova)

Kun fysiske personer kan være kjøper/borettshavere. Ingen kan eie mer enn en andel. Borettslagets vedtekter kan forutsette at kjøper blir godkjent av styret som ny eier.


Borettslagsmodellen innebærer at borettslaget eier eiendommen, mens andelseierne eier andeler i borettslaget som gir andelseier borett til en bestemt bolig. Andelseierne har ikke personlig ansvar for selskapets fellesgjeld, men boligselskapets løpende utgifter må dekkes av andelshaverne. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre andelshaveres mislighold, eller der boligselskapet sitter på fraflyttede og usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne.

Lov om avhending av fast eigedom (avhendingslova)

Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.

Vedlegg til salgsoppgave og kjøpekontrakt

Vedlagt i salgsoppgaven følger egenerklæring selger, tilstandsrapport, kommunale opplysninger (f. eks reguleringskart med bestemmelser), informsajon fra forretningsfører (gjelder kun sameie, borettslag og aksjelag), energiattest mm. Alle interessenter forutsettes å ha satt seg inn i salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.


Det gjøres oppmerksom på at Verdi &Partners Stavanger sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.

Behandling av personopplysninger

Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på www.partners.no.

Om oppdraget
Eier

Eier er Aleksander Halseth og Hanne Riste.

Adresse, matrikkel og oppdragsnummer

Eiendommens adresse er Stokkaveien 61A.

Matrikkel tilhørende eiendommen: gnr. 59, bnr. 1435, andelsnr. 5 i Borettslaget Stokkaveien 61 i Stavanger.


Vårt oppdragsnummer er 204240068.

Megler og meglers vederlag

Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:


Provisjon 1,600 % av salgssummen inkl. mva (minimum 40 000 inkl. mva)


Tilrettelegging: 9 900,00

Markedspakke Standard: 14 900,00

Visningshonorar: 1 990,00

Foto: 6 090,00

Kveldsbilder: 0,00

Kreditthonorar: 2 950,00

Oppgjørskostnad: 3 375,00

Innhenting og gjennomgang av forretningsfører-opplysninger: 4 500,00

Innhenting og gjennomgang av kommunale opplysninger: 3 900,00


Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.


Ansvarlig megler er Therese Nygård / +47 90 87 65 32/ therese.nygaard@partners.no.

Vedlegg
Vedlegg til salgsoppgave (sammenslått)
Visninger
Meld deg på visning
Visninger
Meld deg på visning
Kontakt

Therese Nygård

Eiendomsmegler MNEF

+47 908 76 532therese.nygaard@partners.no
Bestill verdivurdering
Månedlig utleieestimat
21 000,- pr mnd*
292 Kr/m2
Estimert prisintervall
Lavt
19 000,-
Høyt
23 000,-
Nøyaktighet

* Ved hjelp av historiske data, info om området og markedet generelt kan vi estimerer hva du kan få ved utleie av dette objektet. Husk at dette kun er en statistisk beregning, &Partners kan ikke garantere for at de faktiske leieinntektene er reelle.

Boligvisninger